• 20210827-mafia-baner.jpg
  • 20210820-colorado-baner.jpg
  • 20210802-kwartet-omega-baner.jpg
  • 20210808-nie-bo-baner.jpg
  • 20210829-lato-z-ptakami-odchodzi-baner.jpg
  • dst-slider01.jpg
  • 20210905-tadeusz-wozniak-baner.jpg
  • 20210822-agata-rymarowicz-baner.jpg
  • 20210911-hammond-festival-baner.jpg
  • DST-slider5.jpg
  • 20210815-kapela-karpati-baner.jpg

Skąd my to znamy? Przeboje muzyki klasycznej w życiu, w filmie i w reklamie

27.06.2021 r. (niedziela), godz. 12:00

Scena letnia – w ogrodzie

Wstęp: 10 zł (do 24.06.2021 r.), później 20 zł

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

„Skąd my to znamy?” to koncert składający się z wybranych, najpopularniejszych melodii muzyki klasycznej. Melodii, które zapewne nie raz słyszeliście, a może nawet często je nucicie, nie zdając sobie sprawy, co to za muzyka... Niektóre z tych melodii są bowiem wykorzystywane w celach komercyjnych lub marketingowych. Używają ich koncerny samochodowe, kosmetyczne lub spożywcze. Przykładem może być utwór „Wiegenlied” (Kołysanka) Johannesa Brahmsa. Być może niewiele osób wie, że jest to melodia, którą słyszą dzieci od pierwszych chwil swojego życia w kręcącej się nad łóżeczkiem pozytywce, a także w pluszakach-przytulankach. Podczas koncertu w ogrodzie, tego typu przykładów pojawiło się dużo więcej, po to, aby słuchacz w przyszłości, chociażby podczas oglądanej reklamy, mógł kojarzyć przede wszystkim melodię, a nie produkt. Usłyszeliśmy również przykłady utworów klasycznych wykorzystanych przez wybitnych reżyserów filmowych.

Wystąpili: Renata Drozd – sopran, Sylwia Ziółkowska – sopran, Rafał Krzysztof Hołub – fortepian.

W koncercie usłyszeliśmy między innymi: arię Almireny „Lascia ch’io pianga” z op. Rinaldo G. F. Händla, arię Lauretty „O mio babbino caro” z op. Gianni Schicchi G. Pucciniego, arię Carmen „L`amour est un oiseau rebelle”z op. Carmen G. Bizeta, arię Musetty „Quando m’en vo’’ z op.”La Boheme” G. Pucciniego, Duet Kwiatów z op. Lakme L. Delibesa, Pieśni F. Chopina, St. Moniuszki, J. Brahmsa, czy F. Schuberta oraz utwory fotrepianowe: L.van Beethovena „Für Eliza” (Dla Elizy), F. Chopin Preludium e-moll op. 28 nr 4, F. Schubert, F.Liszt Seranada, D .Szostakowicz Walc nr 2.

Renata Drozd (sopran) jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Adeli Winiarskiej-Skrzyneckiej, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u prof. Ingrid Kremling, prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz prof. Christiana Elssnera. Zdobyła wiele nagród i wyróżnień w konkursach wokalnych, m.in.: I wyróżnienie oraz nagrodę specjalną za „Pieśń Zapomnianą” ufundowaną przez Towarzystwo im. F. Chopina na III Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie w 1995 r., II miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Młodych Sopranów im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju w 2002 r. (I miejsca nie przyznano). Była półfinalistką Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu. Debiutowała w Operze Bałtyckiej w Gdańsku partią Micaeli w „Carmen” G. Bizeta. Współpracowała z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie kreowała partię tytułową w operetce „Księżniczka Czardasza” E. Kalmana. Koncertowała po Szwecji, Danii, Norwegii, Niemczech z programem „Glanzlicher Operette” z orkiestrą pod dyrekcją Marka Tracza. Była solistką Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym kreowała główne partie operowe i operetkowe, m.in. Silvy Varescu („Księżniczka Czardasza” E. Kalmana), Hanny Glavari („Wesoła Wdówka” Fr. Lehara), Księżnej Marii(„Ptasznik z Tyrolu” K. Zellera), Saffi („Baron Cygański” J. Straussa), Rosalindy („Zemsta Nietoperza”J. Straussa), Micaeli („Carmen” G. Bizeta), Violetty Valery(„Traviata” G. Verdiego), Pamina („Czarodziejski flet” W. A. Mozarta). Wielokrotnie brała udział w międzynarodowych festiwalach,prezentując się w repertuarze operowo-operetkowym. Do najważniejszych należą: Międzynarodowy Festiwal im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju i Międzynarodowy Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju. Przez wiele lat była związana z Filharmonią Dowcipu – autorskim programem Waldemara Malickiego i Jacka Kęcika uczestnicząc w koncertach, festiwalach (Festiwal w Opolu,Krynicy Zdroju, Mrągowie) i nagraniach telewizyjnych dla TVP. Wielokrotnie zapraszana przez Orkiestrę Reprezentacyjną Wojska Polskiego do udziału w koncertach tematyce patriotycznej.

Sylwia Ziółkowska (sopran) – urodzona w Krakowie, pochodzi z miejscowości Brzeziny, gm. Szydłów (woj. świętokrzyskie). Naukę śpiewu solowego rozpoczęła w 2012 r. w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Ludomira Różyckiego w Kielcach w klasie śpiewu mgr Renaty Drozd. Ukończyła studia licencjackie Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie śpiewu dr Jolanty Pawlikowskiej. Obecnie studentka II roku studiów magisterskich Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. dr hab. Ewy Biegas. Uczestniczka kursów mistrzowskich światowych śpiewaków m.in.: Iwony Sobotki, Mariusza Kwietnia, Piotra Beczały, Markusa Schäfera, Wiliama S. Smith’a, Wojciecha Maciejowskiego. Laureatka licznych konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich m. in.: I miejsca na IX Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Zdzisława Skwary w Mławie (2021), III miejsca na V Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach (2021), Nagrody specjalnej w Konkursie o Stypendium Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej w ramach festiwalu Tydzień Talentów (2021), I miejsca na XIX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina IUVENTUS CANTI Vrable, Słowacja (2017), III miejsca na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju (2019), Grand Prix X Świętokrzyskiego Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Kielcach (2016), V Międzynarodowego Festiwalu Piosenki – Anna German w Warszawie (2018). W 2017 roku otrzymała nagrodę „Talenty Świętokrzyskie” w ramach „Świętokrzyskiego Programu Wspierania Edukacji Wybitnie Uzdolnionych Uczniów i Studentów” przyznaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. W październiku 2019 r. wzięła udział w koncercie podczas VI Międzynarodowego Festiwalu Piosenki – Anna German, który odbył się w Taszkencie wraz z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Uzbekistanu, pod batutą Tomasza Labunia. W listopadzie 2019 r. zadebiutowała na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu partią Zuzi w operze „Verbum nobile” S. Moniuszki pod kierownictwem muzycznym Tomasza Tokarczyka, w reżyserii, inscenizacji i choreografii Henryka Konwińskiego. W sierpniu 2020 roku wzięła udział jako solistka w Koncercie Inaugurującym Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie wraz z Chórem i Orkiestrą Filharmonii Śląskiej, pod batutą Macieja Tworka. W roku akademickim 2020/2021 otrzymała stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach dla najlepszych studentów. W styczniu 2021 roku wzięła udział jako solistka w Koncercie Karnawałowym „Śnić sen… w Karnawale” wraz z Filharmonią Zabrzańską, pod batutą Sławomira Chrzanowskiego. Na początku 2021 roku została wydana płyta kompozytora młodego pokolenia Piotra Pudełko, pt. „In memoria di Padre della Patria”, poświęcona pamięci Jana Pawła II, gdzie wraz z kwartetem smyczkowym nagrała dwie kompozycje do słów Karola Wojtyły. „Iść pod piarg” – utwór na sopran i kwartet smyczkowy oraz „Suita Papieska 1920” – czteroczęściowa kompozycja na sopran i kwartet smyczkowy (I. Prośba, II. Wyznanie, III. Lament, IV. Przyjaciel). W kwietniu 2021 roku ukazała się płyta z utworami z repertuaru Anny German w wykonaniu laureatek Międzynarodowego Festiwalu Piosenki – Anna German. Solistka nagrała na nią utwór „Tango d’amore” z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego pod batutą Tomasza Labunia.

Rafał Krzysztof Hołub – pianista, pedagog, kompozytor. Naukę gry na fortepianie rozpoczął samodzielnie w wieku 14 lat w wyniku inspiracji muzyką Chopina. Wychowanek prof. Tamary Bogdanowskiej w Ogólokształcącej Szkole Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie, oraz prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Ukończył podyplomowe studium liryki wokalnej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Po studiach podjął pracę w macierzystej uczelni na wydziale wokalno-aktorskim. Swoje umiejętności doskonalił na mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Kevina Kennera, Paula Gulda, Leonida Tamulewicza. Jest laureatem: I Ogólnopolskiego Konkursu Chopinowskiego im. Władysława Kędry w Łodzi (2002) – III nagroda, VI Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów „Arthur Rubinstein in Memoriam” w Bydgoszczy (2004) – nagroda chopinowska, XI Międzynarodowego Konkursu „Muzyka bez granic” w Druskiennikach na Litwie (2011) – Grand Prix oraz finalistą V Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Budapeszcie (2012). Uczestniczył w wielu festiwalach m.in.: XXXVIII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, XI Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym „Floralia Muzyczne” w Warszawie, Festiwalu Pianistycznym „Homage to Arthur Rubinstein” w Łodzi, „Premii Filharmonii Łódzkiej”, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Słowo i Muzyka u Jezuitów” w Łodzi, Festiwalu „Kontrolowany” w hołdzie W. Lutosławskiemu w Radomiu, Festiwalu „Nowowiejski na nowo” w Radomiu, XXIV Międzynarodowym Festiwalu im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Polonia Festival w Luton. Występował na licznych kursach wokalnych m.in. w Radziejowicach, Dusznikach-Zdroju, Busku-Zdroju, prowadzonych przez wybitnych polskich artystów takich jak Teresa Żylis-Gara, Roma Owsińska, Piotr Łykowski, Jan Ballarin, Piotr Kusiewicz. Wielokrotnie brał udział w konkursach wokalnych jako pianista konkursowy min. w Kielcach, Busku-Zdroju, Czechowicach-Dziedzicach. Obecnie jest pracownikiem Zespołu Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu oraz Z.P.S.M. im. Ludomira Różyckiego w Kielcach. Współpracuje również z Radomską Orkiestrą Kameralną, oraz Teatrem Powszechnym i Teatrem J. Kochanowskiego w Radomiu.

Free Joomla! templates by AgeThemes